úterý 2. dubna 2013

... MATKA v krizi a vzápětí v koncích ...

Abych při nočním kojení neusínala, tak jsem tuto dobu využila na čtení. Z pochopitelných důvodů jsem hledala literaturu nenáročnou na pozornost, však čtivou a humornou. Do ruky se mi dostaly dvě knihy od Simony Monyové, kterou si velmi oblíbila moje babička. 

Matka v krizi a Matka v koncích jsou dvě tenké knížky, které vtipně vystihují život matky třech synů, jenž nebyl vždy procházkou růžovým sadem. Říká se, že mateřská láska, je ten zvláštní pocit, který žena vnímá, když všechny její děti spí. Simona Monyová zastává názor, že mateřská láska je naopak věrným odrazem toho, co jsme ochotné pro děti udělat, obětovat i vydržet, když jsou vzhůru.


Jsem ochotna uvěřit, že existují dobré matky, ale zkazky o matkách dokonalých řadím k nebezpečným mýtům. Mnohem nebezpečnějším než povídačky o ideálních mužích, univerzální velikosti dámského oblečení a naprosto jednoduché obsluze nového elektrospotřebiče, jehož základní funkce jsou sepsány na sedmdesáti stranách manuálu v čínštině.
Stát se dokonalou matkou je reálné asi jako vyšplhat na Mount Everest v domácích pantoflíčkách s labutěnkou. A přes to jsou zástupy žen, které celé mládí putují za fata morgánou dokonalé matky. Nutno podotknout, že právě tyto ženy podstatnou část méně lákavé poloviny svého života tráví v ordinacích psychiatrů.
Nejsem romantická maximalistka. Vrcholem mých mateřských cílů bylo pouze, abychom já i moje děti celý výchovný proces ve zdraví přežily ...

Žádné komentáře:

Okomentovat