neděle 8. září 2013

... jde to i jinak


Tak krapet intimní zákulisí naší domácnosti, ale ráda se o ně s vámi podělím...
Řešíme otázku antikoncepce, což není v našem případě snadná věc. Hormony brát ze zdravotních důvodů nesmím (ono taky upřímně není o co stát). A nic jiného, co by plně vyhovovalo mně nebo Vítkovi není. Co s tím? S řešením naší patové situace přišla moje milá gynekoložka, která je nakloněna alternativním metodám a ženské tělo má ve veliké úctě (proto i s nelibostí píše HA náctiletým slečnám). Sama od sebe mi zavolala, že pro mne má řešení. Tehdy jsem ještě netušila, jaké ...


Lady - Comp, chytrý počítač, který funguje na výpočtu plodných a neplodných dní dle měřené teploty. Zprvu jsem se na to dívala krapet skepticky (v mém okolí mají všichni názory typu: 100% bezpečné jsou jen pilule!). Nechci nic namítat, ale i přes tento pilulkový zázrak má moje kamarádka dvě krásné holčičky (takže NIC není 100% ). 

Lékařka mne ale ujistila, že je to opravdu vymakané a používají to její dvě dcery již několik let. Mimochodem zcela bez nehod! Probraly jsme naši situaci ze všech možných úhlů. Výsledek? Doma jsme to probrali s Vítkem a ten souhlasil. Za vyzkoušení nic nedáme. Je to pro mne nejzdravější metoda, nebudeme zatěžovat přírodu umělými hormony. A spolehlivost? Uvidíme časem. Pokud přijde další skřítek do party, tak ho přivítáme s otevřenou náručí. Zkrátka by to tak mělo být. Ale doufáme, že vše bude fungovat tak, jak má a na dalšího prcka si ještě chvilku počkáme ...

Zatím je krabička doma ve zkušebním režimu. A já jsem spokojená!


... a navíc je tato metoda vhodná i dle morálních měřítek křesťanského života ...
"Občasná zdrženlivost, metody odpovědného plánování rodičovství na základě sebepozorování a volby neplodných údobí jsou ve shodě s objektivními měřítky mravnosti. Takové metody mají v úctě tělo manželů, povzbuzují jejich vzájemnou něhu a podporují výchovu k ryzí svobodě. Vnitřně špatné je naopak každé jednání, které před manželským stykem nebo při něm nebo při rozvíjení jeho přirozených účinků má za cíl nebo za prostředek zabránit početí." 
(katechismus, 2370) 
Pro někoho jsme blázni, pro někoho ne. Pro někoho je možností pouze hormonální antikoncepce a jiným metodám nevěří ... Jojo, jenže si uvědomte, že NIC není 100%. Umělé hormony jsou navíc škodlivé jednak životnímu prostředí a jednak nám samotným (ale nic proti nikomu). Má ségra zobe bobule a nijak ji je nevyvracím, však jsem je i já sama zkusila ...a jak to dopadlo ...

Na metodu PPR nejsem dostatečně odhodlaná (navíc s mým nepravidelným cyklem by to byl boj). Lady-Comp si prý dovede poradit i s tímto, tak jsem na něj zvědavá! ...

2 komentáře:

  1. ahoj, můžu se zeptat, jak hodnotíš tuto metodu s časovým odstupem? já o tom teď vážně uvažuju, hormony beru už 7 let a nějak v tom najednou nechci pokračovat. trochu se ale bojím, zda je to dostatečně spolehlivé - a můj lékař není bohužel zdaleka tak otevený :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Já na metodu PPR nedám dopustit. Spolehlivá je velice, žádná nehoda se nám ještě nestala. Nezatěžuješ tělo hormony, je to čistě přírodní a plně respektující postup. Nám ho doporučoval i můj gynekolog. Jiná forma antikoncepce mi už nesmí přes práh :)

      Vymazat