pátek 20. září 2013

... Modlitba argentinských nocí

Při svých četných procházkách s kočárkem jsem zažila už spoustu věcí. Mezi nejzajímavější patří setkání s různými zvířaty (zajícem počínaje a divočákem konče) i setkání se zajímavými lidmi. Dávám se s nimi do řeči (nebo spíše oni se dávají do řeči se mnou) a dělíme se o zážitky z každodenního života. Jsou to vždy krátká setkání, ale velice milá. Sice na ně v průběhu dne zapomenu, ale v daný okamžik potěší. Nejsem z těch maminek, které chodí do parku na "pokec" s ostatními kočárkujícími. Já vyhledávám spíše klid (ruchu a povídání mám za celý den v té naší velké rodině opravdu hodně).

Musím se přiznat, že jsem si tyto procházky velice oblíbila. Užívám si nefalšovaného klidu, samoty. Krásně si tak srovnám myšlenky, zrelaxuji a odpočinu si. A jako bonus si přečtu i něco pěkného. Tentokrát jsem šáhla do knihovničky pro velice zajímavý titul, který bych doporučila přečíst jak věřícím, tak nevěřícím. Je v ní mnoho pravd i úhlů pohledů (nejen na víru). Čte se téměř sama. Donutila mne k zamyšlení nad spoustou věcí. Dovolím si ji v jistém směru přirovnat k Bibli - v té člověk najde vždy něco nového a vždy k situaci, kterou zrovna prožívá. A tak nějak to cítím i s touto knihou. Nikdy se nenajdou dva lidé, které upoutá vždy totéž ...

 "Moc bychom si všichni přáli žít  bez hříchu, moc, a snažíme se o to. Jenomže to pořád nejde. ... Tím jediným, kdo žil bez hříchu, byl Ježíš Kristus, jinak se to nikomu nikdy nepodařilo. Jsme všichni hříšní a zároveň toužíme po svatosti. ... Dobro a zlo, pšenice i koukol jsou nějak hluboko zasety v naší duši.... Nejde tedy možná ani tak o to, abychom se zbavili svých hříchů, ale abychom následovali Krista, a to jsou dvě dosti rozdílné věci." 
"Jen děti potřebuj hrdiny doré a zlé, člověk skutečně dospělý si je vědom, že i hrdinové mají své chyby a zbabělci ctnosti." 
Nejčastější omyly ateistů - v knize je jich vypsáno mnoho, ale s těmito jsem se konkrétně ve svém životě setkala já. Proto mi přišlo zajímavé se s vámi o ně podělit. Možná i vy znáte někoho, kdo podobné názory zastává.
"Křesťané jsou lidé, kteří žijí podle Desatera" ... "Nežijí. Ateista je překvapen a pohoršen, když vidí lapsy jednotlivých křesťanů a stěžuje si, že křesťané káží vodu a pijí víno, neboť si naprosto mylně představuje, že být křesťanem znamená žít vzorně a bez hříchu v souladu s Desaterem. Tak tomu překvapivě není, křesťané mají stejná pokušení jako všichni ostatní lidé, tytéž problémy a tytéž pády." ...
"Papež zakazuje používat kondomy v Africe a tím přispívá k rozšiřování AIDS" ... "Nepřispívá. Naopak vyzývá k partnerské věrnosti, což, přiznejme si to, by epidemii AIDS dokázalo účinně zbrzdit, pokud by jeho hlas byl slyšen. Zajímalo by mne, kolik kondomů rozdali v Africe všichni ti, kteří papeže kritizují. Je velmi jednoduché sedět v křesle a připomínat, co by kdo měl dělat. Pokud si myslím, že by se po Africe měly rozdávat kondomy, měl bych to udělat." ...
Čas od času neuškodí se jen tak zastavit, zamyslet se ... znáte lepší start, než začít právě u sebe? Za poslední dny jsem se zamyslela nad svým životem. Vím, že jsem jen obyčejný hříšník, který v životě udělal už plno bot, ale zároveň jich více či méně lituje. Na druhou stranu vidím i něco dobrého, co za sebou zanechávám. Troufám si tvrdit, že můj život je  jako misky vah ... 

... odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům ... já těm svým už dávno odpustila. A co vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat