sobota 15. srpna 2015

... banánový (dia) chlebíček


Už dlouho tu nebylo žádné pečení.
Napravuji a přidávám tip na banánový chlebíček.
Bez másla a bez cukru.
 
 Prvním těhotenstvím mne provázela silná cukrovka.
Druhé bylo dosti hraniční.
 
Díky tomu jsem začala vyhledávat "uzpůsobené" recepty.
Bílý rafinovaný cukr využívám minimálně.
Sladím buď třtinovým cukrem, agávovým sirupem nebo stévií.
 
Pokud bude zájem, mohu "dia" recepty  přidávat.
Já sama mám velkou "šanci" s glukometrem skončit natrvalo.
(Vzhledem k rodinné anamnéze i již prodělanému gestačnímu diabetu)
 
Proto se snažím trošku uzpůsobovat jídelníček.
A sladit opravdu co nejméně to půjde.
I když občas neodolám nějakému tomu čokokoláči :)
 

A zde můj oblíbený hrníčkový postup:
 
2 hrnky špaldové mouky (dávala jsem celozrnnou)
1/2 hrnku kokosového oleje
2 vajíčka
citronová šťáva a kůra z 1/2 citronu
podmáslí (tolik, aby se těsto hezky spojilo)
banány (diabetici si uzpůsobí odvážením, já dávala 2)
lžička stévie (opravdu jen málo, jinak vám to zhořkne)
1/2 lžičky jedlé sody
2 lžičky kypřícího prášku 
 
Vše zamícháte dohromady.
Vlijete do vymazané a vysypané formy. 
(já mám na biskupský chlebíček, ale šlo by i do hřbetu)
Nu a pečete cca 40 minut při 180°C (horkovzdušná trouba).
 
Tento recept můžete i různě obměňovat.
Lze do něj přidávat oříšky, semínka, kandované ovoce.
Vše dle chuti a konkrétního rozmaru :)
 
 


Žádné komentáře:

Okomentovat